Comments

aprill 24, 2017

AUS+FILM

Autor: | Aeg: aprill 24, 2017 | Lisa kommentaar (0) Eelmine postitus
Mul on hea meel, et film on moodi läinud. Filmiürituste valik muutub aina mitmekülgsemaks ja tegijatel leidub aina rohkem kifte ideid, mida tasapidi ellu kutsuda.

AUS+FILM on Austraalia filmifestival, mille algatas eelmisel aastal Geoffrey Longhurst, 11 aastat Eestis elanud austraallane. Tookord oli teema "Kodust kaugel", mille raames näidati kahte tunnustatud Austraalia filmi Tartu Elektriteatris.

Sel aastal linastuvad valitud filmid suisa kuues Eesti paigas, sh Tallinnas, Tartus, Viljandis, Paides, Jõgeval ja Karksis. Näitamisele tulevad kaks muusikateemalist filmi. Mrs. Carey's Concert (2011) on dokumentaalfilm kirglikust ja nõudlikust muusikaõpetajast Karen Careyst, kes valmistab oma õpilased iga kahe aasta tagant ette suureks kontserdiks Sydney ooperimajas. Shine (1996) jutustab tõsielul põhineva loo pianist David Helfgottist, kelle edukas karjäär viib läbipõlemiseni ning viimaks ka lunastuseni.


Eesti on minu uus kodu olnud juba 11 aastat ja filmide läbi saan ma jagada oma uute sõprade, sugulastega seda kultuuri, mis minust kaugele maha jäi. Minu kirg eriliste filmide vastu tõi mind eelmisel aastal filmifestivali mõtteni ja ma tahtsin pakkuda Teile Austraalia parimaid ja tunnustatumaid lugusid, mis näitaksid minu kultuuri. Pärast eelmist festivali, mille teemaks oli KODUST KAUGEL ja mis toimus ilusas Tartu linnas Elektriteatris, ütles minu sõbrad mulle, et nad mõistavad nüüd palju rohkem mind ja ma olen selle üle õnnelik, sest see minu festivali eesmärk oligi.

Kuna olen mõistnud, et eestlane austab üle kõige oma laulupidu ja armastab ennast laulurahvaks kutsuda, siis valisin sellel noorte laulupeo aastal festivalile MUUSIKA-teemalised filmid. Suurejoonelised ja autasudega filmid ja annavad edasi noorte ja talendikate austraallaste haaravaid ja ülimalt võimsalt helisevaid lugusid.

Ma loodan, et kõik Eesti talendikad noored muusikud ja kirglikud filmisõbrad leiavad minu pakutud filmidest endale inspiratsiooni ja emotsiooni ja mina paremat integratsiooni. 

Geoffrey Longhurst, festivali peakorraldaja.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

© Eveli filmiblogi is powered by Blogger | Author: Eveli Pung (evelipung@gmail.com) | Template designed by Josh Peterson