Comments

jaanuar 03, 2013

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) HFR 3D

Autor: | Aeg: jaanuar 03, 2013 | Lisa kommentaar (0) Eelmine postitus

Tunnistan kohe alguses üles, et olen maskeerinud selle postituse kavalalt The Hobbiti arvustuseks, et tegelikult kirjutada hoopis HFR-ist.

HFR (High Frame Rate) tähendab inimkeeli, et film jookseb kõrgemal kaadrisagedusel kui tavapärane 24 kaadrit sekundis. Kui ma õigesti aru saan, siis tehniline valmidus HFR-filme näidata on hetkel ainult Coca-Cola Plazal. Tahaks aga siinkohal julgustada ka teisi suuremaid kinosid vastavasse tehnoloogiasse investeerima, sest HFR kvaliteet on awesomesauce!

Minu jaoks oli Kääbik HFR 3D-s tõepoolest selgem ja sujuvam. Kirkam ja klaarim. Ja ma võiks täiesti vanduda, et eristasin isegi põõsaste lehti, millest peategelased ka kõige suurema ajuga mööda tormasid. Süda ei läinud pahaks, pea ei hakanud valutama. Ainult Coca-Cola Plaza hirmrasked aktiiv-3D prillid panid ninajuure jubedamal kombel tuikama ja sundisid niheledes iga natukese aja tagant positsiooni kohendama. Rääkides 3D-st, siis ei pannudki ma seda siin filmis nii väga tähele. Või kirjutas mu aju selle efekti hoopiski HFR arvele? Kuklas on tunne, et HFR pilti oleks kaunis ka lamedana vaadata.

Et aga mitte täielikult lugejaid eksitada, siis kirjutan ka paar sõna Kääbikust. Ma ei ole kunagi diehard LOTR-i fänn olnud, aga nautisin neid filme siiski keskmisest rohkem. Nõndaviisi on peale kinos vaadatud osi ette tulnud ka ükskomamituteist LOTR-i filmiõhtut, mille käigus Tolkieni-Jacksoni võlumaailm aina paremini mälus kinnistunud.

Läksin Kääbikut vaatama eeldusega, et see annab üle mitme aasta jälle korraliku doosi kinoelamust. Etteteada kvaliteet. Ja paraku oligi, nii sõnapaari esimese kui viimase osa tähenduses. Samad tegelased, samad kohad, samad sügavamõttelised kõned ja eepilised lahingud. Samad hoiakud, põgenemised, pääsemised, võidud ja kaotused... ja järsku tundus Kääbik kui eilne ülessoojendatud supp. 

Ma ei oleks seda ealeski arvanud, aga taaskohtumisrõõmu asemel tekkis hoopiski been there, seen that mõte. Ma haigutasin! Mitu korda! Nüüd ei teagi, mis saab, sest kangesti oleks tahtnud Kääbikut enda jaoks armastada ja teistele edasi kiita...

Hinnang: 6/10
Vanale koerale uus trikk (loe: HFR) õpetatud. Aga ustav on ta ikka.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

© Eveli filmiblogi is powered by Blogger | Author: Eveli Pung (evelipung@gmail.com) | Template designed by Josh Peterson